Водна гимнастика, йога, тренировка за издържливост – онези, които практикуват щадящ спорт по време на бременността си имат по-леко раждане с по-малко усложнения.

Лекият спорт по време на бременност не само е разрешен, но и е препоръчителен. Той помага при много характерни оплаквания като проблеми с кръвообръщението, понижаване на настроението, болки в гърба или отоци. И не само това. Едно ново проучване показва, че активните жени се нуждаят от по-малко обезболяващи по време на раждане. Въпреки, че те са имали подобни по сила болки, както и тези, които не са тренирали. При спортуващите майки между 20 и 42 години раждането протича безпроблемно. Това се приписва основно заради позитивното физическо чувство, което имат трениращите жени. Те се чувстват по-добре в кожата си и са по-издържливи, дори по време на раждане. Освен това учените предполагат, че спортуващите жени биха могли да ръководят процеса на раждането по-активно благодарение на по-доброто си физическо състояние. Едно раждане се равнява на високо спортно постижение, като например бягането на маратон. 

Ако до този момент не сте практикували никакъв спорт, по време на бременността си можете да започнете с щадящи тренировки. Важното е преди това да получите одобрение от гинеколога си.

Експертни съвети

- Идеален е продължителния спорт, като например ходене или леко тичане. По този начин организмът на майката и детето се осигуряват с оптимално количество кислород. Пулсът трябва да достига най-много 140 удара в минута. Най-добре е да се носи пулсомер.

- Водната гимнастика е особено щадяща за ставите. Поради водното налягане и повдигане тя стимулира лимфния поток, което е благоприятно при проблеми като задържане на вода и отичане на краката.

- Чрез йога ще подсилите и разтегнете мускулите си, ще добиете усет за тялото си и ще се научите да дишате правилно. Тя ще подсили менталната ви сила и спокойствие.

- Тъй като връзките и сухожилията се разхлабват поради хормоналните промени, трябва да носите стабилни и добре завързани спортни обувки, както и да избирате равни повърхности.

- Внимание, Слънце! Планирайте карането на колело в късния следобяд, защото прекаленото слънце в комбинация със спорта може да затопли твърде много тялото ви, което ще натовари плода. Освен това има риск да получите петна по кожата.