Нашият начин на живот рефлектира несъмнено върху нашето тяло. Кожата, косата, ноктите, метаболизмът са само малка част от засегнатите участъци. Претоварването и напрежението отслабват нашето тяло, а и психика. За да работи нашият организъм на пълни обороти, за да сме здрави и изпълнени с енергия е много важно да следим промените в тялото си. За да възстановим баланса във функционирането на тялото ни, трябва да променим начина си на живот. В следващата статия сп. Пудриера ще ви предостави няколко полезни съвета, за това как да забързаме метаболизмът си, за да е в крачка той с нуждите на тялото.

Снимка на бягащ човекМетаболизмът е процес, който естествено се извърша в  тялото. Процес, който е обвързан с обмяната на веществата и химичните реакции в тялото ни. Този процес преобразува храната в енергия, така че тялото ни винаги да е във форма и да е готово за работа. Когато всичко се развива добре ние изглеждаме здрави и се чувстваме чудесно. Метаболизмът отговаря също за количеството изгорени калории на ден.
 
Метаболизмът е процес, който се повтаря непрекъснато през целият живот на човек, но с различни темпове. Това е изключително важен процес и именно поради тази причина е от голяма важност да се грижим за него и да го поддържаме в добра форма. Трябва да за пазим балансът.
 
Анаболизмът е онзи процес, при който се складират, възобновяват и изграждат нови клетки, енергия.
 
Катаболизмът пък е онзи процес, който отговаря за освобождаването на енергията.
 
Снимка на жена, която лежиЗабавеният метаболизъм може да е причинен от няколко фактора. Има вероятност обаче това да се предава и по наследствен път. Факторите, определящи забавеният метаболизъм са: постене, пазене на нискокалорични диети, повишаване употребата на захари, липсата на спорт и каквато и да е физическа активност. Всички те определено ще доведат до забавен метаболизъм.
 
За да се преборите обаче с това и да обърнете процеса, т.е. да го забързате вместо забавяте несъзнателно, ние сме ви приготвили няколко съвета: повишете кръвното налягане чрез масажи или кардио упражнения. Студените душове също ще помогнат. Хранете се здравословно и разнообразно, защото нашето тяло има нужда от изобилие от различни видове хранителни вещества, витамин и т.н. Те спомагат за по-бързото усвояване на веществата и отделянето на енергия. Подправки! Използвайте много подправки: добавете лютиви чушки в менюто си, джинджифил, черен пипер и други подправки, които със сигурност ще помогнат да тялото ви бързо да се справи с храната. Тренирайте усилено и често. Натоварвайте различните групи мускули. Старайте се да сте постоянни в тренировките. Колкото повече калории горите, толкова по-бърз ще стане метаболизмът ви. В никакъв случай не яжте преди да си легнете. Нощно време метаболизмът автоматично се забавя. Когато го натоварите допълнително с храна, той просто няма да се справи. Докато спите има голяма вероятност и да се сдобиете с няколко калории отгоре. Избягвайте алкохолът и захарните изделия. Наблегнете на протеините.
 
Здравословният метаболизъм ще подобри начинът ви на живот. Ще бъдете по-здрави, по-щастливи и пълни с енергия.